[soubor neexistuje]

Dračí Doupě ~ Dovednosti
Přesvědčování lidí
(Štěpán Jelínek)

Kořen: Root O úroveň výš: Dovednosti První: Handlování Předchozí: Padělání Další: Rybaření Poslední: Zadržování dechu
Vlastnost: charisma
Obtížnost: těžká
Ověřování: při každém pokusu
Totální úspěch: Oběť to sežrala "i s navijákem".
Úspěch: Oběť je nakonec, i když s potížemi, přesvědčena.
Neúspěch: Oběť nehodlá vykonat, co jí bylo přikázáno, případně věřit tomu, co jí bylo říkáno.
Fatální neúspěch: Pokud má oběť inteligenci větší nebo rovnou 16, tak se dobře baví, ale nedává to na sobě znát. Nakonec se postavě vysměje do očí. Má-li oběť inteligenci menší než 16, pak se postavě vysměje hned.


Past se upravuje ještě podle bonusu či postihu oběti za inteligenci. I když je oběť již přemluvena, je možno ji vhodnými argumenty vyvést z omylu. V tom má volbu PJ.

Příklad: Hobitka zlodějka Kalzi umí přesvědčovat lidi špatně. Její charisma je 20 (bonus +4). Rozhodne se přesvědčit kouzelníka Kpitýra, který je kouzlem Metamorfóza přeměněn na válečníka, aby šel do města a ukradl v obchodě šaty. Kpitýr má inteligenci 20 (bonus +4), a tak je past, proti které si Kalzi hází, 12. Kalzi si hodí a padne jí jednička, což je fatální neúspěch. Kpitýr dlouho potlačuje smích a tváří se nesmírně vážně. Teprve poté, co Kalzi domluví, začne se kouzelník šíleně smát a uvede tak Kalzi do rozpaků.

[soubor neexistuje] [soubor neexistuje]