| Životaschopnost: | 1 život |
|---|---|
| Útočné číslo: | pouze zvláštní schopnost |
| Obranné číslo: | (+4 + 1) = 5 |
| Odolnost: | 3 |
| Velikost: | A (malý hmyz) |
| Bojovnost: | 3 |
| Zranitelnost: | zvíře |
| Pohyblivost: | 8 / hmyz |
| Vytrvalost: | 12 / hmyz |
| Inteligence: | 0 |
| Poklady: | 0 |
| Zkušenost: | 1 |
| Oblast výskytu: | listnaté lesy teplejších pásem |
Zvláštní schopnost: V přítomnosti cvrkajícího hejna cikád mají všechny hody vyžadující inteligenci postih -3, kouzelník není schopen zaostřit vůli, hraničář meditovat ani provozovat mimosmyslovou schopnost; po delším pobytu není možné vést mentální souboj a pravděpodobnost úspěšného seslání kouzla se snižuje o 20%. Tentýž postih má alchymista na výrobu všech předmětů. Jestliže se postavy rozhodly strávit noc zrovna v té části lesa, kterou nestranný a pozitivně smýšlející PJ vybral jako terč kulturní osvěty hmyzího orchestru, přibudou jim ráno obvyklé dva životy, ale zmizí pouze polovina únavy. Zároveň je třeba počítat s tím, že se bojovnost všech tvorů s inteligencí 1 - 8 zvyšuje o dva body.