[soubor neexistuje]

Dračí Doupě ~ Nestvůry ~ Magické nestvůry
Gryf
(Jan Buršík)

Kořen: Root O úroveň výš: Magické nestvůry První: Bublík hravý Předchozí: Bublík hravý Další: Knihonoš Poslední: Zlatá lebka
Životaschopnost: 11 + původní
Útočné číslo: (+7 + 7/+1, 7/+1) = 14/+1, 14/+1 (pařáty)
(+7 + 10/+2) = 17/+2 (tlama)
Obranné číslo: (+6 + 5) = 11
Odolnost: 23
Velikost: D
Zranitelnost: C 1/2, G 1/2, I, J, N
Pohyblivost: 18 / drak (na zemi)
24 / drak (ve vzduchu)
Inteligence: původní + 7
Přesvědčení: různé
Poklady: 5000 / 300
Zkušenost: 10000


Gryfové jsou stará inteligentní rasa okřídlených šelem. Gryf je obrovský (13 sáhů s ocasem, 9 bez ocasu) okřídlený rys hnědé, červené nebo šedavé barvy s mohutnými pařáty, neméně mohutnou hlavou a osrstěnými křídly. Ze vzduchu je schopen zaútočit oběma pařáty na různé osoby, na zemi pařáty i tlamou na jednu osobu, případně pařátem a tlamou na různé osoby.

Gryfové se svou úctyhodností blíží drakům. Někteří z nich se toulají po světě a pomáhají lidem, jiní žijí v rodech. Jsou i tací, kteří proti sobě bojují.

Existuje nejedna legenda o tom, že se zabitý panovník či mocný čaroděj vrátil v podobě gryfa na zem, aby pomstil svou smrt a dál vládl lidu. Tyto legendy mají původ v životě gryfů - jsou to velmi zruční kouzelníci, hraničáři a theurgové. Pomocí svých schopností (to se týká především theurgů) zjišťují přesné datum a místo úmrti nějakého mocného tvora. Gryfové mají schopnost zachytit duši umírajícího tvora, vzdáleného nejvýše 10 mil a uschovat ji v sobě. Samice tímto způsobem pohltí 2 - 4 duše a o rok později se jí narodí odpovídající počet mláďat. Pak samice umírá. Ve vrhu je pokud možno stejně nebo více samic než samců (obvykle 1:1, 2:1, 2:2). Pro samce jsou vybírány duše dobrodruhů z rodu elfů nebo lidí s povoláním hraničář, alchymista či kouzelník. Pro samice jsou vybírány duše lidské ženy nebo elfky s dobrým přesvědčením a s vychováním ke skromnosti. Takto narození gryfové si zachovávají původní znalosti, vzpomínky a schopnosti, zvyšuje se jim životaschopnost a inteligence (pro kouzelníka a hraničáře urči novou magenergii odhadem, pro alchymistu se na destilaci magů a výrobu magických předmětů počítá původní obratnost). Jiným způsobem než pohlcením duše dobrodruha se gryfové rozmnožovat nemohou.

Gryfové jsou hned po narození samostatní, získávají gryfí instinkty. Jedí cokoliv stravitelného, ale pokud si mohou vybrat, najedí se toho, co sami považují za nejlepší. Pokud však pojídají potravu obsahující přírodní magenergii, mohou si tím zlepšit zrak a reflexy. První měsíc nemusí vůbec jíst, mají v sobě zásobu (doba na zvládnutí těla a naučení se letu a lovu). Velmi rychle rostou a během patnáctého roku života dosahují hodnot uváděných v popisu. Jejich srdce je silně magické - obsahuje 300 magů -, ale pro alchymistu vzhledem k síle gryfů nedobytné. Gryf má sice pouze kůži, ale ta se nedá prorazit žádnou obyčejnou zbraní a i ty kouzelné způsobují malé zranění. (Proto si zprvu mocní vládci přáli gryfí kůži na brnění, ale po tom, co bylo několik lovců nalezeno s ranou od drápů v obličeji či sesmažených blesky, těchto pokusů zanechali. Od té doby panuje pověra, že gryfí kůže nosí smrt.) O gryfa se zlomí jakákoliv prokletá zbraň a nepůsobí na něj kouzla psychické ani fyzické magie.

Gryfí rod se dělí na dvě části - na moudré a pošetilé. Toto rozdělení se vytvořilo už při zrodu gryfů. Moudří gryfové správně pochopili své schopnosti a k pohlcení si vybírají pouze duše zmateně či zákonně dobré. Tento rod nosí na hlavě zlatou čelenku a kolem krku různé náhrdelníky, poklady a koženou brašnu, ve které nosí cennosti, umělecké předměty a knihy (do brašny se vejde asi 1200 mn). Jsou to samotáři, vyjma doby, kdy se rodí mláďata. Pomáhají ve světě šířit dobro a potlačovat zlo. Tyto zvyky může PJ trochu upravit podle postavy, jejíž osobnost gryf vlastní. Moudří gryfové jsou velmi vzácní a jejich počet na celém světě se pohybuje kolem dvou set. Dožívají se až čtyř set let.

Pošetilí gryfové naproti tomu věří, že duši, kterou pohltí, mohou upravovat přesvědčení (jen se jim to nedaří) a vybírají si postavy co nejmocnější, ale s přesvědčením, kterého by se chtěli zbavit. Časem se vytvořili dva tábory - zlý a dobrý - a ty mezi sebou bojují, někdy za pomoci jiných ras. Výjimečně se může stát, že nově narozené mládě přeběhne z jednoho tábora do druhého. Pošetilí gryfové sami zabíjejí postavy, jejíž duši chtějí získat. Nechávají si vyrábět čepele na drápy a jsou proslulí bojovými kouzly a bojem vůbec. Specialitou jsou magické čepele - jen s jejich pomocí nebo s pomocí magie jsou schopni zabít jiného gryfa. O vzdělání se zajímají jen jako o prostředek svého posílení. Souboje gryfů jsou vzácné; spíše velí vojskům a vládnou nějakému panství (může se dokonce stát, že všechny velké války jsou vedeny z podnětu gryfů, kteří se snaží o vítězství své strany). Dožívají se maximálně tří set let, většinou méně. Moudrý gryf občas zalétne k pošetilému gryfovi z dobrého tábora, jinak se oba rody nestýkají.

[soubor neexistuje] [soubor neexistuje]