[soubor neexistuje]

Dračí Doupě ~ Nestvůry ~ Magické nestvůry
Vultus jokosus
(Jirka Hanika)

Kořen: Root O úroveň výš: Magické nestvůry První: Bublík hravý Předchozí: Plamínek Další: Zlatá lebka Poslední: Zlatá lebka
Životaschopnost: 1 život
Útočné číslo: jen zvláštní útok
Obranné číslo: 4
Odolnost: (magický tvor)
Velikost: B
Zranitelnost: C, D
Pohyblivost: 0 (nepohybuje se - viz níže)
Inteligence: 20
Přesvědčení: proměnné
Poklady: nic
Zkušenost: 500


Vultus jokosus se zjevuje zejména v okolí sídel mocných a senilních a/nebo excentrických kouzelníků či alchymistů. Mívá tvar průsvitného, dva sáhy vysokého obličeje - či spíše výrazu na neexistujícím obličeji. Visí volně asi sáh nad zemí a je žertovný. Tato jeho základní vlastnost jej předurčuje k rozčilování postav; odvrátí-li se postavy, zvolna zmizí a opět se objeví před nimi (někdy ovšem po dlouhé prodlevě nebo vůbec). Je-li úspěšně zasažen zbraní (je zranitelný jen stříbrnou či magickou), zmizí a objeví se znovu až po uplynutí jedné směny. Zcela náhodně (často je-li neúspěšně inzultován) napadne nejvýše pět členů družiny svým zvláštním útokem.

Zvláštní útok: past Int ~ 8 ~ nic / jokóza. Jokóza je stále rostoucí (při každém zásahu) číslo, na jehož velikosti závisí účinky jokózy:

  1. Postava stále znepříjemňuje zbytku družinky život drobnými kanadskými žertíky - obvykle si vykoleduje svázání nebo jiný trest. Kouzly ani diplomacií to napravit nelze.
  2. Totéž, jde však o černý humor. I smrt už může být dobrým vtipem.
  3. Postava prchne a škodí družince ze zálohy. Zde musí PJ mírně usměrňovat události, neboť smrt vlastní postavy je vítaným kořením každého žertíku. V tomto stavu se již postava pohybuje bruslivým pohybem - podobně jako Dárosh.
  4. Nejvyšší metou jest povedená taškařice, tj. končící smrtí všech včetně taškáře.
  5. Postava se hystericky chechtá a je zcela neškodná (to se může stát i při jokóze stupně 3 nebo 4 po zvláště zdařilém triku).

Tento stav pomine po osmi hodinách spánku. Obtíž je zde ovšem ta, že postižený dobrovolně neusne. Není-li uspán kouzlem nebo koňskou dávkou uspávacího přípravku, upadne do bezvědomí po počtu dní (tj. 24-hodinových cyklů) rovném své jokóze. Poznamenejme, že za každý stupeň jokózy nad 3 je šance 1%, že bude mít trvalé následky, tj. jokózu trvalou stupně 2 - 3. V tom okamžiku začne úroveň, obratnost a odolnost oběti stoupat o jedna měsíčně, až dosáhnou po řadě 22, 21 a 20. Síla, charisma a inteligence začnou stejným způsobem klesat, až dosáhnou 1, 3 a 6. Postava se snaží nezabíjet oběti svých žertíků, začne se živit jejich emocemi a každý žert si tedy doslova a do písmene vychutná. Přibližně po roce získává schopnost pohlcovat magenergii kouzel sesílaných v její blízkosti a zejména přímo na ni.

Používání této nestvůry činí velké nároky na PJ a je k němu nutno přistupovat s citem.

[soubor neexistuje] [soubor neexistuje]