[soubor neexistuje]

Dračí Doupě ~ Nestvůry ~ Oživlé sochy
Olověná socha
(Ludvík Diviš)

Kořen: Root O úroveň výš: Oživlé sochy První: Antimonová socha Předchozí: Hliněná socha Další: Stříbrná socha Poslední: Stříbrná socha
Životaschopnost: 5
Útočné číslo: (+4 + 2/+2) = 6/+2 (drápy)
(+4 + 3/+2) = 7/+2 (tlama či tlamy)
Obranné číslo: (-2 + 5) = 3
Velikost: B
Bojovnost: 12
Zranitelnost: humanoid, ale A0, G0, H0, K0, N1
Pohyblivost: 16 / magický tvor
Inteligence: 3
Přesvědčení: neutrální
Poklady: nic
Zkušenost: 160


Olověná socha vyhlíží nejčastěji jako nějaká obrovská psovitá šelma - pes, vlk, hyena a podobně. Kromě standardních variant provedení jsou možné i vícehlavé sochy nebo sochy se šesti nohama. Oči sochy světélkují strašidelným šedobílým světlem a její kovové dunivé vytí nahání strach. Její pohyby jsou trochu jako zpomalený film, pokud se jí však podaří zatnout drápy nebo stisknout čelisti, pak praskají kosti.

Tento magický tvor je tvořen převážně zákonně zlými tvůrci a tomu odpovídá i jejich účel - strážce krypty, kobek nebo postrach nějakého sužovaného místa, které urazilo ješitnost příslušného čaroděje nebo šamana. Potvora poslouchá svého tvůrce jako neuvěřitelně dobře vycvičený hraničářský pes s velkou dávkou samostatnosti.

Olověná socha má jednu nepříjemnou vlastnost - není vůbec jednoduché ji umlátit, zvláště ne tupou zbraní. Olovo je jako plastelína a po ráně kyjem má tendenci se opět vyrovnávat do původního tvaru, takže netvorovi plynule opět přibývají životy ubrané drtivou zbraní, a to rychlostí jeden za kolo. O to účinnější je ovšem zbraň sečná - pokud zraní více než za 6 životů, dojde k useknutí ucha, tlapy nebo jiné části těla. Taková zranění jsou trvalá a nestvůře snižují již tak malou obratnost.

Druhá podivná vlastnost je ta, že soše nejenže vůbec neublíží oheň, ale navíc značně zlepšuje její schopnost regenerace. V každém kole, kdy na ni oheň působí, se její schopnost regenerace o jeden život za kolo zvětšuje (a s příslušným vychládáním opět samozřejmě zmenšuje). Pokud je socha patřičně nažhavená (alespoň tři kola nahřívání), její údery dodatečně zraňují za 1 - 6 životů teplem.

K vyvolání kouzlem Oživ sochu je kromě neživého exempláře sochy potřeba krev příslušné šelmy, u nestandardních variant navíc mandragora trhaná v noci za úplňku.

[soubor neexistuje] [soubor neexistuje]